Generacja Z określana jako pierwsze pokolenie urodzone po 1995 roku, wchodzi powoli na rynek pracy. Ta młoda grupa ludzi jest przedstawicielem globalnego społeczeństwa, które dorastało z dostępem do internetu i social mediów. Ich charakterystyka jest często określana jako pokolenie z chęcią zmian, poszukujące nowych sposobów na życie i pracę. Młodych ludzi z generacji Z cechuje innowacyjne myślenie oraz skłonność do budowania wirtualnych relacji i środowisk. Dzisiejsi pracodawcy zaczynają zdawać sobie sprawę, że aby przyciągnąć i zatrzymać tych młodych ludzi, muszą zaoferować im coś więcej niż tylko wynagrodzenie. Co dokładnie chce to pierwsze pokolenie, dla którego internet to drugi dom? Generacja Z charakterystyka wartości młodego pokolenia.
Kim są przedstawiciele pokolenia Z? – Generacja Z charakterystyka
Przedstawiciele pokolenia Z, czyli osoby urodzone w latach 1995-2012, wyróżniają się przede wszystkim silną potrzebą korzystania z nowoczesnych technologii. To pokolenie, które doskonale radzi sobie z obsługą urządzeń elektronicznych oraz mediów społecznościowych. Przedstawiciele generacji Z chcą poznawać świat, sprawdzać fakty w encyklopediach online oraz rozwijać się poprzez dostęp do samouczków i webinariów. Jednocześnie duży nacisk kładą na stabilizację finansową i osiągnięcie wysokiego statusu społecznego w świecie wirtualnym. Oczekują dostępu do lepszej edukacji oraz szybkiej informacji, co wymusza na nich presję czasu. Pokolenie Z to również osoby, dla których samorozwój jest bardzo ważny. To najmłodsza generacja, którą charakteryzuje nowoczesny styl życia i spojrzenie na świat.
Pokolenie Z powoli wchodzi na rynek pracy
Pokolenie Z to ludzie urodzeni w czasach globalnego kryzysu, którzy powoli wchodzą na rynek pracy. Z socjologicznego punktu widzenia, są to ludzie skoncentrowani na karierze, ceniący sobie dostęp do informacji i podstawową formę komunikacji, jaką stanowi internet i telefony komórkowe. Mają silną potrzebę akceptacji i chętnie angażują się w działania społeczne. Nie stanowi dla nich problemu uczyć się czegoś nowego i rozwijać swój potencjał zawodowy. Atmosfera w pracy dla pokolenia Z jest bardzo ważna, a ciekawe obowiązki przyciągają ich do pracy. Dostęp do kultury oraz sytuacja domowa mogą wpłynąć na ich podejście do życia zawodowego.
Warto zauważyć, że pokolenie Z potrafi jednocześnie funkcjonować zarówno w cyfrowym świecie, jak i w kontaktach interpersonalnych w świecie rzeczywistym. Mało kto z tego pokolenia zna świat bez telefonów. Udostępnienie dostępu do internetu dla najmłodszych jest dla nich naturalne, ponieważ sami wychowali się z tym medium. Warto jednak zauważyć, że poruszają się w zupełnie innej kulturze komunikowania.